Hazánkba látogat az Audi E-Tron Spyder Concept középmotoros plug-in hibrid
Miután a 2011-es Széchenyi Futam közönsége közvetlen közelről megismerkedhetett a teljesen elektromos meghajtású Audi e-tron coupeval, az idei HVG Állásbörze egyik díszvendége lesz a koncepciócsalád újabb tagja, a Audi e-tron Spyder plug-in hibrid kabrió.
Hibrid, vagyis az elektromos üzemet eltérő elvű hajtásmóddal kombinálták a tervezők. Benzinmotorral, gondolnánk logikusan, hiszen sportautóról van szó. A belső égésű elv stimmel, viszont ebben az esetben egy 3 literes, 300 lóerős V6-os TDi erőgép egészíti ki a két, összesen 88 lóerős villanymotort. Avagy fordítva, nézőpont kérdése. A maximális nyomaték 650 + 352 Nm = 1002 Nm.
A végeredmény az R8 stílusjegyeit tagadhatatlanul magán viselő kétszemélyes kabrió, amely akár 2,2 literes fogyasztásra is képes, míg a károsanyag-kibocsátás nem lépi túl az 59 g/km értéket. A dízelmotor kapcsán ne gondoljunk cammogásra: álló helyzetből 4,4 másodperc alatt érhető el a 100 km/h-s sebesség, s csak az automatikán múlik, hogy nem léphetjük túl a 250 km/h-s határt. Városi forgalomban akár teljesen zölden is furikázhatunk, hiszen kizárólag elektromosan közlekedve kb. 50 km-t tudunk megtenni, legfeljebb 60 km/h-s sebességgel. Persze nem árt, ha bekapcsolunk valamilyen hangforrást, hogy észrevegyenek a gyalogosok és a kerékpárosok. Kapcsolóból mindazonáltal nem sok került a műszerfalra, amely meglehetősen minimalistára sikeredett. A központi panel úgyis minden hasznos infót kijelez, semmilyen felesleges villogó nem vonja el a figyelmet a környezetbarát suhanás élményéről.
A vezetési élményt segíti a "torque vectoring" vagyis a nyomatékot a pillanatnyi igények alapján osztja el a rendszer a tengelyek, illetve a jobb és bal oldali kerék között. Ennek, illetve az 50:50 arányú súlyelosztásnak köszönhetően rendkívül dinamikus, ugyanakkor komfortos vezethetőséggel bír a Spyder.
A békés fenevad szabványos hálózati konnektorról is tölthető, s hogy mikor lesz valóban mindennapi használati tárgy – legalábbis a tehetősebbek körében –, az a talán nem is annyira távoli jövő zenéje. Az Audi alternatív koncepciói érzékelhetően kanyarodnak a sorozatgyártás irányába, s talán pont egy ilyen hibrid megoldás lehet a legjobb kompromisszum a környezet megóvásának igénye és a sportos csúcskategória kívánalmai közötti házasság esetében. Nem mellékesen az Audi jövendő sportautói tekintetében is előremutató arculati megoldásokat vonultat fel a nyitott e-tron. Aligha akad olyan jármű, amelyik felülről sem néz ki kevésbé impozánsan, mint bármely szokásos szögből.
Audi E-tron – Betekintés a konszern és a győri fejlesztőközpont kulisszái mögé.
Kezdés időpontja: 2012. február 23. csütörtök, 14:30
Befejezés időpontja: 2012. február 23. csütörtök, 15:00
Helyszín: HVG Állásbörze (SYMA) - Szakmai Fórum
Előadó: Gulyás Gusztáv
Elektromos járműhajtások fejlesztéséért felelős vezető
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT